S E L A M A T D A T A N G ! Enjoy dengan lagu ini? Teruskan mendengar. Sambil tu bolehlah baca entry-entry Bercerita log :)

Friday, December 21, 2012

Bumi semakin Tua

Assalamualaikum. 
 Hee, rajin pulak Diyana update blog hari ni kan? Maklum lah, dah lama tak update blog ni.

Semenjak dua tiga menjak ni, boleh dikatakan kerap jugak lah ada je dengar orang meninggal. Kalau tak silap awal tahun 2012, ayah kawan Diyana telah kembali ke Rahmatullah. Saat pertama kali mendengar berita buruk tu, 'Kenapa terlalu awal? Kesiannya kawan aku.' Keluh hati ini. 'Macam mana pulak dengan aku, berapa lama lagi aku akan bersama dengan ayah dan ibu ku?' Ya Allah, kau panjangkan lah umur kedua-dua orang tua ku :'( Aku masih belum bersedia.

Orang tua tersayang <3

Dengan mak dan kakak. Love them <3

Sabtu lalu, tiba-tiba je Diyana teringat dekat kawan sekolah rendah. Handsome, baik orangnya. Ingat besar nanti boleh lah jumpa dia, kononnya reunion. Tapi esok hari Diyana dimaklumkan yang arwah telah meninggal dunia sebab accident motor. Subhanallah. Sebab tu ke aku asyik teringatkan dia. Arwah tak sempat pun ambil result PMR. Lebih kurang 4 hari je lagi result nak keluar. Bayangkan betapa sedihnya family arwah. Ya Allah, berapa lama lagi aku dapat menghirup oksigen dan menghembuskan karbon dioksida? Macam mana ini, macam mana itu. Istighfar Diyana. 'Ya ALLAH, panjangkan lah umur ku. Panjangkan lah umur bumi ini.' -Amin, Ya rabb-


Ingat lah berapa banyak dosa dan berapa banyak pahala yang telah kita lakukan. Pesan untuk Diyana sendiri dan tuan yang sedang membaca :)

No comments:

Post a Comment